Lite glamour hitåt, tack


Usch vad trött jag är på att sitta hemma i myskläder. Bara slänga upp håret i en tofs och kanske dra på lite mascara.
Det skulle vara så skönt att få göra en makeover, klippa någon spännande frisyr, testa någon ny hårfärg.
Fast jag vågar inte klippa kort, trots alla underbara frisyrer jag spanat in. Mitt hår blir alldeles för frissigt när det är kort och jag orkar inte hålla på och platta varje dag.

Och eftersom våren vägrar komma kan jag inte heller använda alla mina fina vårkläder.

Längtar till helgen då jag får klä upp mig och fixa håret. Det kan vara bland det roligaste som finns, börja göra sig iordning minst tre timmar innan man ska vara klar. Att gå hela dan och pilla med detaljer...


Om det skulle kunna sluta regna och snöa om vart annat så kunde jag ta tag i min träning och börja springa. Få saker är så lugnande som att springa i solsken i sitt eget tempo och släppa alla bekymmer.

Alla är vi ju tyvärr inte lika välskapta som Gaby.

                   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0