Midsommar i Lysekil


Efter ett väldigt impulsivt infall bestämde vi, jag, linn, emelie, malin och janina, oss för att spendera midsommar i Lysekil. Vi fick sällskap av Emelies pojkvän petter och fyra av hans kompisar.

Vi hade inte bokat någon tältplats utan vi bara packade in tältet i bilen och hoppades på det bästa.
Väl framme vid campingen fick vi reda på att en tältplats kostade 500 kr/ per natt/per person?!?
Aldrig i livet. Så vi åkte vidare och hittade ett stort hus med en enorm äng mittemot. Så vi chansade och gick in och frågade om det var okej att vi slog upp vårt tält där.
Ägarna till området var norrmän och de tyckte att de skulle vara jättekul om vi ville bo där! Vi fick till och med tillgång till deras husvagn! Helt gratis!

Så vi behövde inte ens slå upp något tält. Helt perfekt.
Vi fick också fri tillgång till deras toalett. Hur snälla får man bli!

På kvällen grillade vi korv och satt och drack och hade det mysigt runt vår patetiska "midsommarstång".
Det bjöds på bugg, smågrodorna och sanning eller konsekvens. Det sistnämnda var otroligt underhållande! Filmbevis finns!
Väldigt rolig och spontan kväll, kul att träffa lite nytt folk och komma bort från vardagen.

Dagen efter var många bakis, så vi sov, städade och åt om vartannat. Vid halv fyra på eftermiddagen kände vi oss tillräckligt nyktra för att åka hem.
Bilresan tog nästan tre timmar så jag är rätt trött nu.



Malte ligger och sover och snarkar vid mina fötter och jag ska snart dra mig mot min säng som kallar på mig.

På måndag börjar jag jobba på arla i 4 veckor.
Om 6 dagar är jag världens lyckligaste igen....

// Wallan

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0